İNDUS VADİSİ'NDE GÜNÜMÜZDE HALEN KULLANILAN TÜRKÇE KELİMELER

 






İNDUS VADİSİ'NDE GÜNÜMÜZDE HALEN KULLANILAN TÜRKÇE KELİMELER
Türkçe ())
Hade (hadi)
Anna,Ana,Anne (Amy)
Babam (Ebu)
aabe (büyük kardeş)
kardash (küçük kardeş)
abla (abla)
Bajam (paylaşıyorum)
Otoor (Bhato)
yarın (uyan)
san (bitti)
nerde (nerede)
nai (ne)
araba ( گاڑی )
selah (gerçek gerçek)
sulderam (saldırı)
atesh (atış)
enat (vs)
ehanat (ihanet)
seçilmiş (açılmış)
totale (mahkum / bağ)
korkak (korkak / korkak)
chojok (çocuk-bebek)
evet ( ھاں )
yook (değil)
yashoor (canlı)
ollom (ölüm / mercan)
Hüreyat (özgürlük)
aywallah / tashakur (teşekkürler)
burda ( یھاں )
yaralan ( زخمی )
eem (iyi)
konosh (polo)
çok ela (söyle)
anashaldum (anladım)
yameen osem ke (küfür veya küfür)
yalan (yalan)
yaralen (yılan)
yarmademet (yardım)
baak (bak)
Tamam (iyiler)
ee doshon (iyi düşün)
chola ())
albat (tabiki)
geel (hadi)
geet (gao)
chok (çok fazla)
asker / alpler / alp ( سپاھی )
etma (bunu yapma)
taseyat me (kendini yorma)
meraket beni (endişelenme)
emanam (inanan)
salaş (teşekkürler)
Eteme (kabul edildi)
Kurajalar (göreceğim)
eznela (khukm ' den)
emret (yap)
kadar (şans eseri)
zaman (gelecek zaman)
belmam (bilmiyorum)
belerem (biliyorum)
guzal (iyi yüz)
kazah (kızı)
oglu ( بیٹا )
...................
Sənan Qılıncarslan Qacar / Nahcıvan-Azerbaycan Araştırmacı-Yazar




Yorumlar

Popüler Yayınlar